Jury

ls er wedstrijden zijn, dan zijn er ook juryleden aanwezig. Zonder deze vrijwilligers zouden er geen wedstrijden zijn. Hieronder een overzicht van de functionarissen die bij een wedstrijd aanwezig zijn:

• Scheidsrechter
  • Starter
  • Commissaris van vertrek
  • Commissaris van aankomst
  • Bochtencommissaris
  • Omroeper
  • Klokkers (6)
  • Chef handtijdwaarneming
  • E.T. waarnemer (elektronische tijdwaarneming)
  • Wedstrijdsecretariaat
  • E.H.B.O.

Deze vrijwilligers komen uit de verenigingen van Drenthe, elke vereniging heeft de verantwoordelijkheid om elk jaar een aantal juryleden aan te leveren. Deze juryleden van de verenigingen worden verdeeld over alle wedstrijden. Hierbij gaat het meestal om klokkers en startcommissarissen.

Zoals je ziet zijn er per wedstrijd nogal wat mensen nodig om een wedstrijd te kunnen organiseren. Omdat vele handen licht werk maken zijn we als vereniging altijd op zoek naar mensen die willen jureren. Indien je dit een keer wilt proberen kun je contact opnemen met de secretaris.
Verder bestaat er bijna elk jaar de mogelijkheid om een jurycursus te doen. Deze cursus duurt drie avonden en gedurende deze cursus leer je de belangrijkste zaken met betrekking tot de organisatie van wedstrijden. Indien het je leuk lijkt deze cursus te volgen kun je contact opnemen met de secretaris.
secretaris@svnoordoostdrenthe.nl